Wednesday, January 7, 2009

Priority Seat

Priority 的注解是优先
自从我来到新加坡以后,我每天都会看到这一个字眼
在哪看到??
还能在哪??不就在地铁里
那边写着,把座位的优先权让给老人、孕妇和小孩


前这阵子,都常在某一早报里看到
陈述着不让位给老人家、孕妇与小孩的人群们
有些还附上照片,让你见报
看到了这一类型的报道,
第一次阅读,没什么感觉
第二次阅读,也是没感觉
第三次阅读,压力随之而来
现在,每当我坐在位子上,我都会觉得压力
三不五十就得抬起头,看看四周围是否有老人家、孕妇和小孩需要让位给他们
有时,我还真想算了,不管路程有多遥远,站着就好,没压力就好


虽然,这一类型的报道或许可以提醒人们要有礼让精神
但,他们是否也考虑到了,或许当事人并没察觉??
就以我来当例子,
在乘搭地铁的途中,我习惯拿出书籍来阅读
当我开始融入书中的世界,我身边的一切事物,我就会没察觉
这习惯有时还让我搭过站
再来,有时累了,难免在座位上睡着了
而这时更不知道周围有哪些人事物
那短暂的抽离,现在的我并不能享受到了


而现在的我,只有在房中才能放任自己在没压力的环境下休息
在新加坡,不管是在公司或是在哪里
只要不是在自己的窝里,到处都有压力


而这一股压力 永远跟随你~~~~

7 comments:

Mystery Dreamer said...

嗯,在這裡生活真的很壓力...
所以我無論多麽窮都不要share房間 >_< 因爲只有在這個10 x 11 塊地磚大的小空間我才能真的做回我自己,沒有壓力,沒有顧慮....

所以在MRT,我都選擇站...免得因爲不小心看走眼沒有讓位給需要人士而....

~ * Christine Ng * ~ said...

wah,dont so stress gals.
although i also feel spore life is more stress than uk,ha!
i never got this stress in mrt cos i got no place to seat most the time.T_T
normally,i let people seat,if not tired i better stand till JE.
tat y i always complain my legs so pain lo,kakaz...
m'sia gals in spore,cheers oh!
i'll be back! :D

~梦。飞翔~ said...

fanney,

i also nt wish to share room..
bt im poor...no choice..

crab crab,

u will be back??still got 1 year hv to wait woh..
hehe...

Xiong said...

to relaese stress.. plx bite r2
keke..
u sure get unexpected respond
hehe :P

BC said...

Annor >< i dun like Sg environment as well. Too stress to be here. Everywhere in Sg is same==> Stress. But the money here its good to spend especially at the time go back Malaysia hohohoho~~~~

Adam@ChoongWai said...

[ 当我开始融入书中的世界,我身边的一切事物,我就会没察觉
这习惯有时还让我搭过站
再来,有时累了,难免在座位上睡着了
而这时更不知道周围有哪些人事物 ]

Must be aware no matter which place u are. Its danger for a girl to 短暂的抽离 :)

~梦。飞翔~ said...

xiong8,

bite 22 ??
i nt dare...i adi cn guess wat will he respond...
dont so bad to "xian hai" me..hng..piak~~

bc,

yaya..fully agree with u..
earn sg dollar really good to spend in m'sia..
thats y u still will see me over here..haha...

choong wai,

dont worry..
sg is a very safety place..
may be is too safe at here,so when i go back to m'sia i will a bit worry when im going out >.<
really nt a good way that always stay at a good environment....
不知不觉会让你降低警觉能力。。。